Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

XII edició de la campanya «Llegir en valencià»

CCOO PV torna a ser entitat co·laboradora de la campanya «Llegir en valencià, les nostres contalles» una iniciativa de la Fundació Bromera de foment de la lectura i promoció del valencià, que pretén "aconseguir que les nostres contalles tradicionals perduren en el temps". Diumenge 18 de juny, distribució gratuïta del primer llibre 'Rodolf, el Rata', una història sobre l’home del sac, escrita per Carles Cano, amb el diari Levante-EMV.

08/06/2017.
    Bromera

El 2017 fa dotze anys que la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura impulsa la campanya «Llegir en valencià» amb la clara intenció d’estimular la lectura i donar a conéixer els costums i les tradicions del poble valencià. Per tal d’aconseguir-ho, s’ha editat una col·lecció de llibres de lectura fàcil, assequibles per a tots els públics i que tindran com a temàtica principal les contalles que ens contaven els nostres iaios i iaies.

Els 11 llibres de la col·lecció es podran aconseguir cada dissabte i diumenge amb els diaris Levante-EMV i Información per només 1 euro (4,5 euros sense el diari) i amb la novetat d'un CD exclusiu amb quatre relats en format audiollibre per a tots els qui completen la col·lecció.

El primer títol es distribuirà de forma gratuïta amb el diari Levante de diumenge 18 de juny, i la resta de títols es distribuiran cada dissabte i diumenge fins al 23 de juliol de 2017. El diari Información començarà la distribució el diumenge 2 de juliol i acabarà el 6 d’agost.  Les sucoses històries estan elaborades a partir d’una contalla popular valenciana, amb una secció explicativa amb curiositats relacionades amb la història, un glossari de paraules i recomanacions de llibres d’autors valencians.

Els textos, de gran qualitat literària, han estat escrits per a l’ocasió per autors destacats del panorama literari actual valencià com ara Carles Cano, Francesc Gisbert, Fina Girbés, Pepa Guardiola, Josep Franco, Vicent Borràs, Raquel Ricart, Isabel Ferrer Canet, Joanjo Garcia, Vicent Usó i Esperança Camps. Cada narració anirà dedicada a una contalla popular concreta: L’home del sac, El Gegant del romaní, Marieta, ja estic ací, Les dones d’aigua, Els bandolers, Els albats, Els donyets, La Quarantamaula, El geperut de Corbera, El misteri del palau i Peret i Marieta.

Els onze llibres aniran acompanyats d’un glossari amb la definició de les paraules menys conegudes, una secció explicativa que ampliarà la informació sobre les contalles, curiositats relacionades amb la història i recomanacions de llibres d’autors valencians.

La col·lecció de llibres «Llegir en valencià, les nostres contalles» va dirigida tant a lectors que ja estan habituats a llegir com als qui s’inicien en la lectura en valencià. Per això, els llibres contindran característiques tècniques específiques que facilitaran la comprensió lectora dels textos. El vocabulari serà senzill, la mida de la lletra serà gran i l’interlineat serà generós.

A hores d’ara, la campanya està sustentada per més de 50 entitats de diferents àmbits: AEPV; Fundació FULL; Universitat de València, Universitat Jaume I, Universitat Politècnica de València, UNED, Universitat Miguel Hernández d’Elx, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana; Federació de Municipis i Províncies, Mancomunitat de la Ribera Baixa, Mancomunitat de la Ribera Alta, Mancomunitat de la Vall d’Albaida, Mancomunitat de la Safor; PSPV-PSOE, EUPV, Compromís, ERPV, Podemos/Podem; Confederació Empresarial Valenciana; UGT-PV, CCOO PV, STEPV, Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes; Associació Professional d’Il·lustradors de València; Albena Teatre, Sala Russafa, Teatre Micalet; Reial Societat Econòmica d’Amics del País, Unió de Periodistes Valencians, Unió de Llauradors i Ramaders, Federació de Societats Musicals CV, La Vall de Gallinera i Sala Rex Natura.

Amb la col·laboració de Pollos Planes, Rolser i dels ajuntaments d'Almussafes, Alcoi, Algemesí, Teulada, Vallada, Corbera i Morella.