Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

FE CCOO PV exigeix més filosofia al batxillerat i a l’ensenyament secundari

CCOO PV dóna suport a les demandes de l’assemblea del professorat de filosofia per canviar el Decret de currículum autonòmic, amb l’objectiu d’assegurar l’assignatura en segon de batxillerat. El sindicat exigeix a la Conselleria elaborar un Decret que permeta donar a la filosofia el relleu que pertoca en una educació de qualitat.

08/06/2017.
    FE CCOO PV exigeix més filosofia al batxillerat i a l’ensenyament secundari.

La Federació d’Ensenyament de CCOO PV continua amb la seua campanya de #ResistènciaLOMCE, amb la qual intenta tombar una Llei que considera ineficaç educativament i segregadora en l’accés al dret a l’educació. Molts aspectes de la LOMQE ens mouen a treballar per a la seua derogació i d’entre aquests destaca la seua concepció de currículum. S’ha instrumentalitzat excessivament - fins al punt de ser gairebé exclusivament instrumental – amb la finalitat de millorar el rendiment de l’alumnat en certes proves de rendiment acadèmic i deixa de banda les competències educatives amb més possibilitats de construcció de pensament i transformació social.

En aquest marc, CCOO PV ha valorat i decidit defensar les propostes de l’assemblea de professorat de filosofia entre les quals està establir aquesta assignatura com a optativa específica obligatòria en segon de batxillerat, tal i com es fa al model d’optatives balear.

A més a més, l’assemblea proposa separar el lligam actual que hi ha entre l’assignatura d’ètica en ESO i la de religió, de forma que no siguen una alternativa de l’altra.

Aquesta darrera demanda també és compartida per la Federació d’Ensenyament de CCOO PV, que, a més, es compromet a treballar en l’àmbit estatal i a seguir en les mobilitzacions contra la LOMQE fins que es puga assolir l’objectiu marcat.

En conseqüència, la FE CCOO PV exigeix a la Conselleria d’Educació a elaborar un Decret de currículum que permeta donar a la filosofia el relleu que pertoca en una educació de qualitat.