Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

CCOO PV entre les 400 organitzacions que reclamen al Congrés la no ratificació del CETA

El sindicat forma part de la Campanya del País Valencià #niCETAniTTIP i va col·laborar en l'organització de la delegació del País Valencià que dissabte passat va marxar cap a Madrid per exigir que es pare el procés de ratificació del CETA en el Congrés dels Diputats.

04/06/2017.
    Capçalera

Amb el lema "La Democràcia i els Serveis públics NO es venen, es defensen!", milers de persones denunciaren les amenaces amagades als tractats comercials per a la democràcia i els drets de la ciutadania. Comissions Obreres del País Valencià va estar representada per una nodrida delegació que va fer pinya als autobusos des de Castelló, València i Alacant.

Aquesta denúncia es manté viva després de 3 anys de mobilitzacions, denúncies, argumentaris, propostes i incidència política visibilitzant que el CETA és igual de perillós que el TTIP, pretén una major privatització dels serveis públics i provocaria la pèrdua de milers de llocs de treball en la Unió Europea, posant en perill 90 milions de llocs de treball de Pimes (xicotetes i mitges empreses) que es veurien exposades a tota la força de la competència de les grans corporacions transnacionals nord-americanes i canadenques.

La manifestació unitària va arreplegar l'oposició tant organitzacions socials com de sindicats i partits polítics, com a mesura de pressió als diputats de la Cambra baixa, que previsiblement ratificarà l'acord aquest mateix mes.

La campanya segueix denunciant el risc d'imposició dels interessos dels inversors als interessos col·lectius de protecció mediambiental, seguretat alimentària, o de serveis públics. Les negociacions dels tractats s'han fet a l'esquena de la ciutadania i el que es tracta és de regular les condicions laborals, socials i la privatització dels serveis públics.