Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO PV contra la LGTBIfòbia

El 17 de maig se celebra el Dia Internacional contra la LGTBIFÒBIA​, un any més, el grup d'Acció LGTBI de CCOO PV ha realitzat una concentració a les portes de la seu [plaça Nàpols i Sicília, 5, València], on s'ha llegit el manifest del Grup d'Acció LGTBI

17/05/2017.
    Concentració LGTBIfòbia

El sindicat s'ha sumat a l'exigència d’unes lleis de protecció i prevenció reals i efectives, que garantisquen la protecció del treball com a element fonamental i clau per a assegurar la dignitat i independència econòmica de les persones lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals.

Enguany fa 11 anys que CCOO PV va crear el grup d’acció LGTBI per lluitar contra la LGTBIfòbia i eradicar-la als llocs de treball. Hem aconseguit grans avanços en aquest àmbit, però la discriminació laboral i per raó d’orientació sexual, identitat de gènere i/o expressió de gènere encara està present en moltes empreses.

El manifest felicita al Govern valencià per l’aprovació de la Llei integral del reconeixement del dret a la identitat i l’expressió de gènere, però alhora reclama al Govern espanyol que despatologisca totalment la transsexualitat i als 2 governs una llei integral LGTBI, que garantisca la no discriminació de les persones per orientació sexual, identitat de gènere i/o expressió de gènere i diversitat familiar.

CCOO PV vol sumar-se a totes aquelles persones, institucions i organitzacions que exigeixen tant la fi d’aquestes atrocitats com la fi de la penalització de l’homosexualitat masculina, l’homosexualitat femenina, la transsexualitat i la bisexualitat a tot el món. Hem de contribuir a la defensa de la igualtat de tracte i la no-discriminació, juntament amb la llibertat d’expressió, i hem de lluitar perquè els poders públics i la societat garantisquen l’eradicació de la LGBTIfòbia ací i a tot el món. Perquè la lluita contra la LGTBIfòbia és i ha de continuar sent la lluita de tothom, perquè tothom té dret a ser tractat o tractada en igualtat, per una societat on tothom tinga cabuda amb una vida digna i perquè aquest manifest no quede només en paraules escrites sense fets combatius.

El sindicat anima a la seua afiliació a participar als actes i accions convocats al País Valencià per denunciar la imperiosa necessitat d’aturar el crims que ocorren arreu del món per la simple raó de ser com s’és.

Alacant:
    17 de maig a les 21 hores, al Social Bar Alquímia.
    Presentació del fanzín '...Escribo porque eso, porque no puedo hablar, dieciséis poetas en circulación y algunos muertos’ editat per les entitats Divesitat LGTBI Alacant i l’associació cultural Letras de Contestania. 'Versos contra l'odi' perquè creiem que la violència es cura amb cultura. Diversitat Alacant.

Castelló:
    17 de maig a les 19.15 hores en la plaça de l'Herba (davant El Fadrí).

Concentració CastellóLGTBI.

València:
    16 de maig a 19.00 hores al Café Negrito, xerrada col·loqui sobre la LGTBIfòbia com a sistema de control social. Homes Valencians per la Igualtat.

20 de maig a les 19.30 hores a la plaça dels Pinazo (accés al metre des de Colom)
    Performance “Cabaret contra la LGTBfòbia” Lambda.

Acció LGTBI, per una vida digna de viure.