Comisiones Obreras del País Valenciano | 23 abril 2024.

CCOO PV crida a prendre el carrer pels nostres drets perquè No hi ha excuses!

Aquest Primer de Maig el sindicat vol encoratjar a la classe treballadora a participar en les manifestacions convocades arreu del País Valencià: Alacant 11.30 h IES Jorge Juan, Alcoi 11.30 h Albereda, Castelló 11 h Sant Lluís, Elx 11 h pl. Barcelona, Elda 11 h Estació Autobusos de Petrer, Santa Pola 12 h pl. Constitució i València 11.30 h Sant Agustí.

21/04/2017.
    Primer de Maig

Perquè no hi ha progrés sense treball digne i les persones treballadores han de beneficiar-se del creixement econòmic i perquè volem una Unió Europea solidària, plural, democràtica, fraterna i compromesa amb el dret d’asil, que defense els drets fonamentals dels migrants

Ocupació estable

Perquè no podem aplaudir que les xifres de l'atur es reduïsquen a costa de la creació d'una ocupació tan precària, de l'extensió del fenomen de la pobresa laboral, que les dones tornen a la llar o que la nostra joventut haja d’anar-se’n fora.

Salaris justos

Perquè el creixement de l'activitat econòmica ha de servir per a recuperar els salaris després de la forta devaluació patida durant la crisi, amb un rang d'increment per a 2017 entre un 1,8 i un 3%. Urgeix també pujar els salaris més baixos mitjançant la millora sostinguda del SMI.

Pensions dignes

Perquè és necessari garantir el poder adquisitiu i incrementar els ingressos de la Seguretat Social perquè el sistema públic de pensions siga sostenible, CCOO planteja deslimitar les bases màximes de cotització, per perseguir el frau, per finançar polítiques actives d'ocupació, etc.

Més protecció social

Perquè necessitem polítiques públiques i inclusives que reduïsquen les grans desigualtats socials. La taxa de cobertura al País Valencià se situa en el 47,22 % més de la meitat de les persones aturades registrades no disposa de cap tipus de protecció, que en la gran majoria dels casos es redueix a ajuda assistencial. Cal universalitzar una prestació d'ingressos mínims.

Millora del finançament

Perquè CCOO rebutja que els PGE per a 2017 quadren els comptes públics a costa de la pèrdua de poder adquisitiu d'empleats públics i prestacions socials, retallades en R+D+i i infraestructures, sumat al reiterat dèficit de finançament autonòmic que exigim reformar.

Aquest Primer de Maig No hi ha excuses! ens veiem #alcarrer