Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

L’XI Congrés aprova resolucions sobre violència masclista, diversitat sexual i serveis públics

El Ple del Congrés de CCOO PV aprova els textos elaborats per la Comissió de Resolucions sobre diversos temes d'interés social, com la remunicipalització de serveis públics, la gestió directa de la sanitat o les treballadores de la llar.

05/04/2017.
    Presentación de las resoluciones

L’XI Congrés de CCOO PV ha aprovat avui una resolució sobre violència masclista, en la qual assenyala que la lluita contra aquesta xacra social és una obligació bàsica d'un estat democràtic i ha de ser prioritària per a totes les seues institucions, malgrat no siga així per al Govern central, “que eludeix de forma vergonyosa la seua responsabilitat”. El sindicat defensa unes polítiques públiques capaces de prevenir la violència i de donar protecció a les víctimes.

CCOO PV, com a sindicat sociopolític que millora l'àmbit laboral de la societat en el seu conjunt, vol ser el referent de les persones LGTBI treballadores. Per això, ha aprovat una resolució que aposta per consolidar un grup confederal que coordine totes les accions encaminades a protegir a aquest col·lectiu, una població que pateix una alta taxa d'atur i en risc d'exclusió social.

L’XI Congrés ha aprovat una resolució sobre la remunicipalització dels serveis públics. Des de les passades eleccions de 2015, s'ha iniciat una nova tendència política dirigida a la reversió dels serveis externalitzats a la gestió pública. L'objectiu principal del sindicat és garantir el manteniment del volum d'ocupació i d'unes condicions laborals dignes per als treballadors, així com la prestació d'un servei públic de qualitat per a la ciutadania. CCOO PV continuarà impulsant una acció sindical que retorne els serveis públics que han sigut privatitzats a la gestió pública, reivindicant el paper de la negociació col·lectiva com el millor mecanisme per harmonitzar la qualitat del servei amb els drets dels treballadors.

En aquest sentit, CCOO PV sempre s'ha manifestat en contra de la mercantilització de la sanitat pública i de la decisió política de la seua privatització a la comarca de la Ribera. L’XI Congrés ha aprovat una resolució a favor de la gestió directa de la sanitat pública, en la qual recalca la importància que aquesta icona del model de privatització de la sanitat per concessió administrativa passe en l’any 2018 a la gestió directa de la Conselleria, per això vol mostrar el seu suport al Govern del Botànic en la decisió adoptada.

CCOO PV vol fer seua la lluita de les treballadores de la llar. El Congrés ha aprovat una resolució en la qual s'emplaça a coordinar en l'àmbit del País Valencià un conjunt d'estratègies encaminades a visibilitzar el sector i instar al Govern central a ratificar el Conveni 189 de l’OIT (que defensa els seus drets bàsics aplicables a la resta de treballadors) i a l'equiparació real de les condicions laborals i prestacions de Seguretat Social.