Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

La majoria d'ajuntaments de l'Horta secunda l'aturada internacional pels drets de la dona

CCOO mostra la seua satisfacció per la resposta rebuda en consistoris i entitats de la comarca de l’Horta davant la crida a l'aturada de 12.00 a 12.30 h, convocada contra la violència masclista i per la igualtat. Més d'una trentena han secundat avui, 8 de març, aquesta mobilització.

08/03/2017.
    Concentració davant el CEMEF de Burjassot.

La immensa majoria d'ajuntaments i entitats de l'Administració local ha secundat la crida realitzada a escala internacional, organitzada per la plataforma Aturada Internacional de Dones, i que CCOO ha impulsat decididament a la comarca. El motiu era reivindicar la plena participació de la dona en condicions d'igualtat en la vida econòmica, laboral, cultural, social, política i civil, així com denunciar la violència cap a les dones.

Malgrat els dubtes inicials en alguns centres de treball, les gestions realitzades perquè s'autoritzara l'absència del lloc de treball durant mitja hora han sigut acceptades en la immensa majoria de centres. On no s'ha donat aquesta sensibilitat, treballadores i treballadors s'han reservat la mitja hora de l'entrepà fins a les 12.00 h, i han acudit massivament a la concentració.

En altres casos, els dubtes han portat a prendre la decisió aquest mateix matí, atesa la resposta que estaven donant la gran majoria de centres.

Des del primer moment, centres de treball com CEMEF-Burjassot, amb un 90 % de treballadores, així com Massamagrell, Catarroja, Xirivella, Sedaví, Bonrepòs i Mirambell, Alcàsser, Benetússer, Alfafar, Alaquàs, Silla, Godella, Picanya, Burjassot, Montcada, Picassent, Meliana, van acceptar la iniciativa de CCOO. Després es van anar afegint altres municipis fins arribar als més de 30 que avui han respost a la crida.