Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

La FE CCOO PV crida a secundar la vaga educativa del 9 de març al País Valencià

La Federació d’Ensenyament de CCOO de PV dóna suport a la vaga educativa que la Plataforma estatal per l’Escola Pública va anunciar recentment.

06/02/2017.
    Aula buida, imatge publicada a eldiario.es

La defensa del dret a l’educació ha de seguir en tots els nivells educatius (des d'educació infantil fins a la universitat, i en tots els nivells educatius sostinguts amb fons públics) i conjuntament tota la comunitat educativa (alumnat, pares i mares, professorat, personal dels centres educatius…), per a continuar exigint la derogació de la LOMQE, la reversió de les retallades i l’increment pressupostari dedicat a educació per tal que es baixen les ràtios i recuperar les 18 h lectives en secundària. Cal un sistema de beques que garantisca la igualtat d'oportunitats, l’eliminació de les contrareformes universitàries i de les pràctiques no remunerades en FP.

La FE CCOO PV considera necessari posar fre a la privatització del sistema educatiu a l’hora que mantenim la reivindicació per la recuperació de les plantilles i la dignificació de les condicions laborals del professorat. En aquest escenari, el pacte educatiu que diu voler aconseguir el Govern estatal no serà possible sense un vertader diàleg amb el conjunt de la comunitat educativa.

L'afiliació de FE CCOO PV ja va expressar democràticament fa només uns mesos el seu posicionament favorable a la vaga mitjançant consulta participativa llançada pel sindicat. El 60 % de l'afiliació secundaria una vaga educativa contra les retallades i la LOMQE. A més la demanda de l’afiliació va ser molt majoritària per la unitat en la convocatòria. El perfil unitari i de classe de l'afiliació de CCOO expressat en aquesta demanda està garantit en aquests moments per la decisió de les organitzacions sindicals estudiantils i la decisió del moviment de pares i mares en el marc d’una plataforma unitària com és la Plataforma estatal per l’Escola Pública. És per això que insistim en la màxima unitat del moviment sindical educatiu valencià per donar suport a la convocatòria i proposarem a la Plataforma en Defensa de l’Escola Pública al País Valencià que se sume a la iniciativa.

Animem els claustres que vagen preparant l’ambient de les comunitats educatives per tal que la jornada de vaga del proper 9 de març siga un èxit i tornar a dir alt i clar que defensem sense reserves el dret a l’educació des d’infantil a la universitat, que la comunitat educativa continua en resistència a la LOMQE i al seu model educatiu, i que cal revertir les retallades educatives.