Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

CCOO PV celebra el reconeixement a la figura de Pep Linares

Aquest matí de dilluns 6 de febrer, a les 12 hores, el consistori alcoià ha posat el nom de Pep Linares a un dels ponts de la ciutat. Hi han assistit, a més de l’alcalde, representants de partits polítics, de la societat civil, familiars i els secretaris generals de CCOO al País Valencià, Paco Molina, i a la comarca, Manuela Pascual.

06/02/2017.
    Inauguració del pont amb el nom de Pep Linares

Nascut a Alcoi en 1918, Pep Linares va començar a treballar en la fàbrica amb només 11 anys. Va pertànyer a la CNT i a les Joventuts Comunistes, i acabada la guerra va ser destinat a treballs forçosos durant anys per la seua ideologia. Figura clau en la fundació de Comissions Obreres a Alcoi, va participar activament en les negociacions laborals en una època molt important per al sector tèxtil.

Amb la inauguració del pont que uneix els barris de Santa Rosa i Batoy, que portarà el nom de l'històric sindicalista alcoià Pep Linares, els treballadors i les treballadores d'Alcoi i la comarca compliran una petició que des de fa anys realitzava CCOO. “Consideràvem necessari un reconeixement públic a la classe treballadora d'aquestes comarques i també del País Valencià”, assegura Manuela Pascual, secretària general de Comarques Centrals.

Considera que són moltes altres les persones que, juntament amb Pep Linares, van lluitar pels drets democràtics de la ciutadania. “Per això ho entenem com un acte simbòlic, de reconeixement de les institucions públiques a tota la classe treballadora i que, en aquest cas, recau en la figura de Pep Linares”, ha afegit. Des del sindicat han volgut agrair a tots els partits polítics de l'Ajuntament d'Alcoi, que hagen donat suport a aquesta petició. “Ens sentim francament orgullosos i orgulloses, sobretot perquè coincideix amb la celebració del nostre 50 aniversari" conclou Manuela Pascual.

L'acte inaugural de la placa amb el nom de l'històric sindicalista alcoià també ha comptat amb la presència del secretari general de les Comissions Obreres del País Valencià, Paco Molina, que ha manifestat l'agraïment a "Pep Linares, entre altres, que van prendre una decisió transcendental aquell 16 de desembre del 66, fundar les CCOO al territori"