Comisiones Obreras del País Valenciano | 23 abril 2024.

Paco Molina opta a la reelecció a la Secretaria General de CCOO PV

Els dies 4 i 5 d'abril, en la Universitat Politècnica de València, tindrà lloc el XI Congrés Confederal, que consolida a CCOO PV com a principal organització social del País Valencià: amb 98.557 persones afiliades, 10.203 delegades i 14 organitzacions (set federacions de sector i set unions intercomarcals).

02/04/2017.
    Paco Molina

L'actual secretari general de CCOO PV ha presentat la seua candidatura perquè considera que ha de tancar un cicle “en el qual l'organització ha hagut d'anar ajustant-se a la nova realitat laboral i social”. En l'intern, el sindicat ha fet de la necessitat virtut, retallant la seua estructura i despeses fins a avançar en l'autofinançament. “Hem passat d'un 50% d'ingressos propis per quotes i prestació de serveis, a un 80%”, assegura Molina.

2017 comença amb una millora en les dades d'afiliació i de representació, dues dels pilars sobre els quals s'assenta la Ponència congressual que debatran les 300 persones delegades, juntament amb els 13 components de la Comissió Executiva Confederal que són membres nats. Mesures que busquen intervenir en un context de profunds canvis en el model social i laboral, que han dificultat, fins i tot criminalitzat, la reivindicació col·lectiva; i d'una enorme reculada de drets.

El sindicat es planteja en la Ponència flexibilitzar les seues estructures per a atendre millor les diverses realitats laborals: empreses multiserveis, subcontractes, espais que concentren a empreses de diversos sectors o l'extensió del precariat. CCOO PV vol guanyar en hegemonia social, avançant cap a una organització sindical més eficaç i transparent, per a afrontar el gran repte de l'ocupació amb drets, tenir més pes en la negociació col·lectiva i aconseguir protecció social per a les persones més vulnerables.

Els documents tracten de respondre al repte de com gestionar els recursos del sindicat en un context de reducció econòmica. Contempla també la creació d'una Sindicatura de l'Afiliació i altres mecanismes per a millorar l'atenció i la participació.