Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

CCOO PV per una educació inclusiva i diversa

Diverses persones treballadores en centres educatius del País Valencià han comunicat a la Federació d'Ensenyament de CCOO PV que l'organització Hazte Oir d'orientació ultra-dretana catòlica ha enviat als centres educatius un pamflet amb el títol “¿Sabes lo que quieren enseñarle a tu hijo en el colegio?” i el subtítol “las leyes de adoctrinamiento sexual”. La Federació també ha estat sabedora que el repartiment s’ha produït també a altres comunitats autòmes i amb la intenció d’arribar a tots els centres educatius.

02/12/2016.
    Educació inclusiva i diversa

FE CCOO PV valora la resposta ràpida i positiva de la Conselleria d’Educació front als materials LGTBIfòbics que atempten contra la llibertat sexual i suposen una humiliació per a totes les persones, per la qual cosa han traslladat als serveis jurídics de la FE CCOO el text per a que el valoren.

Les diverses Federacions d’Ensenyament territorials de CCOO hem instat a les Administracions Educatives a retirar aquest text i avançar en l’elaboració i difusió de materials que respecten l'orientació sexual, identitat de gènere i/o expressió de gènere de Lesbianes, Gais, Transsexuals, Bisexuals i Intersexuals.

En aquest sentit FE CCOO ha elaborat materials com ara el material formatiu “familias de colores”, “somos como somos” o “género, diversidad y diferencia en educación infantil y primaria” que s’ofereix des del web de la Federació per a totes les persones de l’àmbit educatiu que vulguen avançar en l’educació inclusiva, per la igualtat, per la diversitat i en el desenvolupament i implementació de les polítiques LGTBI.

Valorem que al nostre àmbit autonòmic la Conselleria d’Educació ha avançat en demanar la retirada del text ultradretà i totalitari dels centres educatius i tanmateix instem a l’Administració Educativa a desenvolupar el marc legislatiu per tal de garantir una educació de qualitat i que respecte els drets de les persones i també a difondre els materials educatius que segueixen els principis de respecte a la llibertat i la diversitat afectivo-sexual.

Des de CCOOO PV seguim treballant amb les entitats que defensen aquestos drets de ciutadania com ara LAMBDA, Chrysallis, FELGTB i altres i davant situacions com la denunciada proposem a l’Administració Educativa un diàleg urgent per afrontar-les i elaborar propostes.