Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

Tres anys després del tancament de RTVV la lluita continua

Amb el lema ‘Qui no repara drets consolida injustícies’ dos-cents extreballadors i extreballadores de l’ens públic han reclamat solucions i reparació dels drets laborals furtats davant del Palau de la Generalitat, coincidint amb el tercer aniversari del tancament de la radio i televisió públiques.

30/11/2016.
    Concentració amb motiu del tercer aniversari del tancament.

La marxa ha recorregut el centre de València sota la pluja, des de la plaça de l’Ajuntament fins a la plaça Manises on s’ha realitzat una concentració acompanyada de reclams a l’actual Consell per l’incompliment de les promeses fetes quan eren oposició.

Acompanyant la manifestació, encapçalada per una pancarta amb el lema: ‘Els treballadors no som els culpables. RTVV, pública, en valencià i de qualitat', també han participat representants dels sindicats que formen part del Comité d’Empresa de l’ens.

El secretari general de CCOO PV, Paco Molina va fer present el sindicat a la protesta, on va denunciar la ignomínia que el Govern valencià no haja volgut negociar amb el Comité d’Empresa de l’ens públic, ironitzant respecte a si tal volta encara no els havien atés perquè no havien eixit en un programa televisiu de màxima audiència.

Reparació! volem solucions! on està, on està la tele dels valencians?

Els portaveus dels extreballadors es van dirigir a l’actual Govern "no ja des de l’esperança sinó des de la frustració i el desengany”, demanant solucions a la seua situació i a la inexistència al País d’una ràdio i televisió "pública, en valencià i de qualitat".

A la concentració també s’ha criticat el fet de no haver rebut "ni una sola proposta per a solucionar el problema laboral de RTVV, i que el president de la Generalitat i la seua vicepresidenta no s’han dignat a rebre’ls ni una sola vegada".

Xelo Vicent, vicepresidenta del Comité manifestava en una article recent que “tres anys després del silenci de la ràdio i de la fosa a negre de la tele ens queda encara la sensació de ràbia i impotència. Ens han acusat de privilegiats i ens han dit que no som herois, i no, no volem ser-ho per a ells ni per a ningú. Volem treballar, volem recuperar allò que ens vam guanyar amb el nostre esforç.”