Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

25N les dones del País Valencià ens volem vives i lliures

Aquest 25 de novembre CCOO PV ha celebrat el Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra les Dones amb assemblees i actes de sensibilització, denúncia i formació, i s'ha unit a les convocatòries de les plataformes i coordinadores feministes del País Valencià amb el lema: Prou de violències: Ens volem vives i lliures! Reclamant més recursos, millorar les ajudes a les víctimes i assegurar una educació en igualtat.

28/11/2016.
    Manifestació València

Les manifestacions reclamant fer de la violència masclista una vertadera qüestió d'Estat van recórrer Castelló, des de la plaça M. Agustina i van desbordar el recorregut des del parterre, col·lapsant Colom fins a les places on es van llegir els manifestos i es va retre homenatge a les dones assassinades per causa del seu gènere.

40 trossos de tela en representació de les dones assassinades a mans de les seues parelles i exparelles enguany s’uniren al mural blanc realitzat per diferents organitzacions i col·legis amb les mans estampades en color morat. La portaveu de la Coordinadora Feminista de València, Gabriela Moriana va denunciar les "xifres ocultes darrere de les oficials que parlen de 40 víctimes enguany, davant de les més de 60 que recorda el moviment feminista, encara que no hagen sigut assassinades pels marits o exparelles, ampliant el focus a d’altres tipus de violència.

Així, durant 2015 haurien sigut assassinades 60 dones i 38 de començament d’any 2016 ençà, en un context de polítiques i actuacions institucionals pràcticament inexistents, amb un Govern que ha ignorat la seua responsabilitat i segueix sense prioritzar aquest front, que hauria de considerar-se una qüestió d'Estat.

Les places de la Muntanyeta a Alacant, de Baix a Elx i de Santiago a Villena. també visibilitzaren les demandes del moviment feminista, juntament amb CCOO que va manifestar el seu més contundent rebuig a la insuportable violència contra les dones; una sagnant conseqüència de la discriminació i de l'absència de prevenció, protecció i drets necessaris per a combatre el que constitueix una flagrant violació dels drets humans.