Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

CCOO exigeix revisar la normativa per atallar la precarització de l'ocupació pública

L'Àrea Pública de CCOO reclama la convocatòria immediata de la Mesa General de la Funció Pública per iniciar un procés negociador que acabe amb la situació actual d'excessiva precarietat de l'ocupació pública i complir així les sentències del Tribunal de Justícia Europeu sobre el sector públic.

23/09/2016.

Després de conéixer les sentències del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (Sala Desena) de 14 de setembre de 2016 sobre els assumptes acumulats C 184/15 i C 197/15, i C 16/15, sobre successius contractes de durada determinada en el sector públic, CCOO recorda que ja havia alertat reiteradament de la situació actual de precarietat en l'ocupació pública i l'abús que s'estava cometent en la concatenació de contractes en les diferents administracions públiques. El sindicat entén que els continguts d'aquestes sentències són d'aplicació a tots els sectors d'ocupació pública i per tant d'aplicació en el conjunt de les administracions públiques (Administració General de l'Estat, Administració autonòmica, Administració local, justícia, sanitat, educació, etc.)

Per açò, CCOO exigeix l'obertura d'un procés de negociació que revise i adapte la normativa actual a les directives comunitàries i als pronunciaments del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, amb un nivell de garanties per a tot el personal temporal, siga la seua relació laboral o estatutària, respectuosa amb el principi d'estabilitat en l'ocupació, de causalitat en la contractació temporal, mantenint l'ocupació quan hi haja frau de llei o irregularitats en la contractació fins a la seua cobertura reglamentària, i que garantisca que quan aquesta cobertura ordinària es produïsca, el cessament siga indemnitzat en igualtat de condicions que per al conjunt de treballadores i treballadors fixos.

Així mateix, per a poder complir amb el dictat en les sentències, es fa necessari modificar les lleis bàsiques que impedeixen, d'una banda, generar noves places vacants en les quals s'haurien de convertir els actuals eventuals estructurals que, com el seu propi nom indiquen, no cobreixen necessitats temporals o esporàdiques sinó que cobreixen necessitats de plantilla. I d'altra banda, eliminar les taxes de reposició i convocar ofertes públiques d'ocupació en les diferents administracions públiques i amb açò dotar d'estabilitat el conjunt de l'ocupació pública.

En aquest sentit, CCOO torna a reiterar la seua proposta d'aprovar una llei excepcional en el conjunt de l'Estat amb una oferta de més de 300.000 places en els diferents sectors i aconseguir així estabilitzar l'actual situació d'excessiva precarietat que viu l'ocupació pública i la deterioració que ha originat en els diferents serveis públics. Aquesta oferta pública d'ocupació que no tindria cost addicional, ja que són places cobertes per personal interí o per eventuals estructurals.

Per a l'Àrea Pública de CCOO, la qual cosa ha deixat clar la sentència és que les diferents administracions públiques incompleixen la Directiva 1999/70/CE, l'acord marc de la Confederació Europea de Sindicats, la patronal europea UNICE i el CEEP sobre el treball de durada determinada, clàusules 5 i 8, i amb açò abusant de la precarietat de l'ocupació púbica amb una excessiva concatenació de contractes, mantinguts durant llarg temps.