Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

La societat civil valenciana i catalana reclamen el Corredor Mediterrani

Paco Molina ha intervingut en la Cimera entre el Fòrum Valencià pel Corredor Mediterrani i la Mesa Estratègica Catalana del Corredor Mediterrani, dos grups de treball que comparteixen l’objectiu de fer un front comú entre les dues comunitats autònomes per a impulsar les actuacions que han de fer realitat aquest projecte prioritari per als dos territoris.

20/09/2016.
    Intervenció de Paco Molina, secretari general CCOO PV.

El secretari general ha mostrat la seua satisfacció per la signatura del Conveni entre ambdues regions. “Cal reforçar la dimensió social i l’ordenació del territori, en aquests moments precisament, perquè no estem parlant sols d’un espai econòmic, que per descomptat ens afecta, i molt, la nostra indústria, el turisme, els ports, els ferrocarrils i les infraestructures. Però també ens afecta en un espai social i cultural como és la cohesió, el benestar i el progrés social de les persones. Un espai per a gaudir de la llengua, de la cultura i de la nostra terra. I un espai que marque referències per a un Estat sostenible ambientalment, en plans de mobilitat seriosos que donen possibilitats a les societats catalana i valenciana”, ha dit.

Ha saludat, per tant, l’empenta que significa que dues institucions i que dos governs regionals facen una aposta estratègica per al conjunt de la societat civil. Precisament eixa mateixa societat civil era la que ahir va formar part de les delegacions catalana i valenciana. Representants del món de l’empresa, de la universitat, de tots els grups parlamentaris i d’ajuntaments van intervindre en la Cimera que es va celebrar al Palau de la Generalitat.

Una de les conclusions d’aquesta jornada ha sigut l’exigència al Ministeri de Foment d’un corredor d’alta capacitat, eficient, multimodal, digitalitzable. Així mateix, han acordat sol·licitar una agenda creïble d’inversions per part de l’Estat, amb l’acceleració de l’execució de les obres pendents, a més de la creació d’una figura de coordinació tècnica d’execució que posaria en contacte administracions, operadors i agents econòmics en el desenvolupament de la infraestructura.

"És una infraestructura que té un interés que va molt més enllà de les comunitats del Mediterrani. És un assumpte europeu de primera dimensió, perquè els territoris de l’arc mediterrani representem el 50% de la població espanyola, el 45% del PIB, el 46% de l’ocupació i el 51% de les exportacions", ha declarat Puig.

A més dels presidents Puig i Puigdemont, per part del Govern valencià hi ha assistit la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, i el conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent. En el cas de la Generalitat de Catalunya hi ha assistit el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i el conseller d’Empreses i Coneixement, Jordi Baiguet.