Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

El Consell es compromet a implementar les clàusules socials en la contractació pública

Primer acord de la Mesa del Diàleg Social de mesures per a atendre les víctimes de la crisi i impulsar l’economia per a una millor redistribució de la riquesa. Paco Molina, secretari general de CCOO PV, ha destacat que no és un punt d’arribada, “la Mesa segueix oberta i vinculada, en la mesura que es puga, a la creació del pròxim Pressupost”.

26/07/2016.
    Mesa General del Diàleg Social

La Mesa General, que arreplegà el treball desenvolupat per les meses sectorials, estigué presidida per Ximo Puig i Mònica Oltra. També participaren en la reunió el conseller d’Economia Sostenible, Rafael Climent; el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicente Soler; els presidents de Cierval, José Vicente González; CEV, Salvador Navarro; CEC, José Roca; Coepa, Moisés Jiménez; i els secretaris generals de la Confederació Sindical CCOO PV, Paco Molina; i d’UGT-PV, Ismael Sáez.

Es tracta d'un procés de diàleg permanent i flexible, que no es tanca amb un document, sinó que va plantejant mesures a aplicar una vegada acordades. El primer objectiu és garantir un sistema públic de drets, que pose en el centre les persones més vulnerables i l'atenció de les seues necessitats. S’estableixen per a açò fórmules de col·laboració amb les administracions locals per a assumir el pagament dels serveis bàsics de llum, d’aigua o de gas a les famílies en situació de pobresa extrema. També comprén un acord per a evitar els desnonaments de persones sense alternativa d'habitatge, així com polítiques de foment de la igualtat de gènere.

En aquest sentit, el sindicat vol posar en valor el compromís del Govern valencià en la implementació de les clàusules socials en la contractació pública, per a fomentar l'estabilitat i la qualitat de l'ocupació. Han de servir a més com a element d'inclusió social de col·lectius amb majors dificultats i per a fer una aposta real per la igualtat entre homes i dones. “L'Administració pública no pot seguir sent una de les principals precaritzadores de les relacions laborals”, ha assegurat Molina.

Per a la transformació del model productiu es plantegen accions per a la reindustrialització, com l'elaboració d'un Pla que tinga en compte els aspectes territorials de les polítiques públiques i una visió sectorial, que seria impulsat per l'Agència Valenciana de la Innovació. També recull mesures de lluita contra l'economia submergida i el frau, instant a la posada en marxa de plans d'actuació territorial; programes d’ocupabilitat per a persones amb diversitat funcional; l'atenció i la formació de les persones aturades de llarga durada; o la consolidació de l'Institut Valencià de Finances com a banca pública valenciana que injecte recursos a l'economia real.

No s'oblida el document de reivindicacions històriques com el Corredor Mediterrani o la reclamació de la reforma del sistema de finançament autonòmic, com a elements necessaris per al desenvolupament territorial i el suport dels serveis públics.