Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

CCOO PV assumeix una política de transparència en la representació institucional

La Llei de participació i col·laboració institucional estableix diversos tipus de control a la patronal i als sindicats més representatius. Per poder justificar amb rigor la subvenció rebuda, CCOO PV ha creat un programa informàtic propi en el qual s’arrepleguen les dades de les més de 600 persones que representen el sindicat davant de l’Administració.

21/07/2016.
    Reunió del Consell Valencià d'Innovació

Pel setembre s'haurà de justificar l'avançament semestral del 50 % de la subvenció a la participació institucional. Per poder arreplegar tota la documentació que certifique l'assistència a les reunions, a través de convocatòries i actes, així com les hores i els recursos dedicats, el sindicat ha creat el programa informàtic PIA (Participació Institucional en l'Administració).

És un instrument per a justificar la presència activa de la representació sindical, amb claredat i transparència. Però també és una oportunitat perquè CCOO PV faça visible el treball que diàriament fa en les diferents institucions en benefici de tota la societat. El resultat final serà l'elaboració d'una Memòria d'actuacions que es publica en la pàgina web. Actualment ja es disposa d'una relació actualitzada de les 643 persones que formen part dels diversos òrgans i entitats públiques.

La Llei de participació i col·laboració institucional estableix també una auditoria externa, a càrrec del mateix sindicat, per a totes aquelles despeses que justifiquen la subvenció rebuda. A més, CCOO PV realitza des de fa anys una auditoria externa de totes les seues despeses i ingressos. En tots dos casos, s'hauran de publicar els informes emesos. En aquest sentit, CCOO PV assumeix l'establiment dels controls necessaris, començant per l'intern, a més d'apostar per una política de transparència i de rendició de comptes davant de la ciutadania.