Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Alcoi acull la celebració dels #50anysCCOOPV

Divendres 8 de juliol a les 19h l’acte de commemoració va desbordar l'edifici sindical "Pep Linares", seu del sindicat a Alcoi, en el carrer de Sant Isidre, on tingué lloc la celebració del 50 aniversari de CCOO PV, en la que el sindicat volgué recordar la seua història i a les persones destacades per a l’organització en les Comarques Centrals.

11/07/2016.
    Estrela Roja a la clausura de l'acte

El passat, el present i el futur de l’organització sindical van donar-se de la mà en l’acte que el sindicat va celebrar el divendres en ALcoi. Una gran representació política, institucional, empresarial i cultural van acompanyar CCOO Comarques Centrals en la commemoració dels cinquanta anys de lluita.

Amb el lema “Mirant cap al futur” Comissions Obreres s’enorgulleix d’una llarga trajectòria de lluita sense perdre la perspectiva de futur, i el compromís de continuar lluitant pels drets dels treballadors i les treballadores. Emmarcades al 50aniversari, la seu alcoiana acollirà dues exposicions fotogràfiques que es podran visitar fins al 30 de setembre 2016. Resistié; és una recopilació que il·lustra les mobilitzacions durant aquests anys de crisi econòmica i social i Memòria de CCOO PV; arreplega la història de la lluita obrera als nostre territori.

L’acte de divendres comptà amb la presència de Paco Molina, secretari general de CCOO PV, junt a l’actual secretària general de les Comarques Centrals, Manuela Pascual i amb les emotives intervencions de dirigents històrics del sindicat a la comarca, com ara Xavier Ribes o Miguel Pascual.

L’alcalde d’Alcoi, Antonio Francés també va intervenir en l’acte, on va anunciar el canvi de nom del pont de Santa Rosa-Batoy en reconeixement al paper de Pep Linares al que la ciutat vol retre homenatge com a símbol de l’entrega a la lluita col·lectiva i la seua contribució al moviment obrer alcoià.

També volguèren fer-se presents representants dels partits polítics locals, de la patronal i d'altres col·lectius socials del moviment obrer. La interpretació del grup de dolçaina “Estrela Roja” va tancar l’acte i va obrir el temps per a gaudir de les exposicions i del vi d’honor  germanor per a tots els assistents.