Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

Assemblea a Xirivella per a debatre com millorar el sindicat

CCOO de Xirivella convoca a les persones afiliades i simpatitzants a l’assemblea prevista el dilluns 11 de juliol, de 18 a 21 hores, en el Centre Jove. L’assemblea començarà amb una presentació del document estatal “Repensar el sindicat” per a emmarcar el debat.

01/07/2016.

Són molts els temes que es posen damunt de la taula, per a organitzar el diàleg, els subdividirem en quatre blocs:

• L’afiliació, el pilar del sindicat. Com millorar-la a nivell general, però també pensant en col·lectius específics com a joves, persones en desocupació o que treballen en xicotetes i mitges empreses, de pensionistes, de quadres i professionals o del personal autònom.
    • La representació i el poder contractual, perquè sis milions de treballadors i treballadores no poden realitzar eleccions sindicals. A més, hem de pensar com avançar en la democratització de l’empresa i consolidar la participació institucional.
    • L’organització, perquè hem d’adequar l’estructura sindical a la configuració de l’actual teixit productiu. Millorar la cooperació entre les diferents organitzacions del sindicat; ampliar els mecanismes de democràcia i participació interna i de visibilitat social; la formació o la renovació sindical.
    • Teixir xarxes, amb altres sectors de la societat i enfortir la unitat d’acció.

Podeu consultar la guia resum del document.