Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

Què opines?

CCOO ha obert un espai perquè l'afiliació puga participar en el procés de debat que el sindicat ha iniciat en tota l'organització, per a cercar noves estratègies d'actuació davant dels canvis que s'han produït en l'economia, el mercat de treball i les relacions laborals en els últims anys.

28/06/2016.
    #RepensarCCOO

Mitjançant un qüestionari en línia que conté una vintena de preguntes, l'afiliació té l'oportunitat d'aportar les seues propostes a les nombroses preguntes que planteja el document “Repensar el sindicat” sobre els reptes i el futur de CCOO.

El sindicat pretén introduir canvis importants en la seua organització per a ser més forta i representativa. Vol saber si les seues estructures s’adeqüen a la configuració del teixit productiu actual, a la nova realitat laboral per a seguir donant resposta a les demandes dels treballadors i de les treballadores en les xicotetes, mitjanes i grans empreses; però també per a arribar a les subcontractes.

CCOO vol cercar estratègies més atractives per a arribar a les persones en atur, jubilades o pensionistes, als qui estan en precari (especialment joves, dones i persones migrants) i als qui canvien contínuament d'ocupació i de sector.

Però també vol veure si el sindicat ha reaccionat de manera adequada al desafiament que significa l'emergència de figures laborals com l’“emprenedoria”, que, juntament amb el personal autònom o autònom depenent, abunden en el procés creixent d'individualització de les relacions de treball.

CCOO aspira a un debat col·lectiu, “de màxima capil·laritat”, sobre els sistemes de participació en les empreses; sobre com reforçar l'afiliació i la seua capacitat d'interlocució; sobre la recuperació del tarannà ètic i el caràcter solidari de les seues reivindicacions i actuacions. Sobre com aprofitar la seua capacitat mobilitzadora, equilibrant el que és institucional amb el que és social, obrint aliances amb altres sectors de la societat i reforçant la unitat sindical.