Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

Les millors històries de les nostres cançons protagonitzen l’onzena edició de la campanya #llegirenvalencià

    CCOO PV torna a col·laborar en la campanya ‘Llegir en valencià, les nostres cançons’ promoguda per Bromera, que es posa en marxa aquest diumenge 19 de juny amb la distribució gratuïta del llibre ‘Una casa que fa cantonet’, de Teresa Broseta, amb el diari Levante i a partir del 3 de juliol amb el diariInformación.

    17/06/2016.
    Acte de presentació de la campanya amb els autors i autores dels llibres

    Acte de presentació de la campanya amb els autors i autores dels llibres

    El sindicat va estar present en la presentació de la campanya organitzada per la Fundació Bromera aquest dimecres 15 de juny a la sala Rex d’Alzira on es donaren cita totes les autoritats i entitats implicades en una iniciativa cultural consolidada per al foment de la lectura.

    La campanya es posa en marxa el pròxim diumenge 19 de juny amb la distribució gratuïta del primer exemplar, la resta de llibres es distribuiran cada dissabte i diumenge fins al 24 de juliol de 2016. En el diari Información la distribució començarà el diumenge 3 de juliol i finalitzarà el 7 d’agost. Els 11 llibres de la col·lecció es podran aconseguir cada dissabte i diumenge amb els diaris Levante-EMV i Información per només 1 € ( 4,50€ sense el cupó del diari).

    Les cançons que han inspirat les històries seran arreplegades en un CD interpretades per Paco Muñoz, que es podrà aconseguir de forma gratuïta amb la cartilla facilitada als punts de venda dels diaris col·laboradors o pagant 10€.

    Mariola, la Tarara, El sereno i la serena, la lluna la pruna… cançons entranyables que conviden els lectors a llegir relats que els submergiran en les històries imaginades al voltant del cançoner popular. Es tracta de textos d’una gran qualitat literària, escrits per a l’ocasió per escriptors de renom com ara Teresa Broseta, Isabel Canet, Josep Franco, Carles Cortés, Enric Lluch, Pepa Guardiola, Vicent Usó, Anna Moner, Silvestre Vilaplana, Mercè Climent i Àngels Gregori.

    A l’espai web de la campanya: www.llegirenvalencia.org es pot trobar tota la informació detallada: el calendari de distribució, informació sobre l’origen i les característiques de cada cançó, recomanacions d’altres lectures i el concurs per a guanyar 3 vals de Consum amb un valor de 100 euros cada un, 20 vals de 15 euros que els guanyadors podran utilitzar a Pollos Planes, així com 10 vals per a dues persones per a menjar als restaurants La Parrilla de Pollos Planes.

    Aquesta onzena campanya consolida un camí de col·laboració i unió d’esforços que la Fundació Bromera va impulsar ara fa onze anys i que té el suport explícit d’entitats públiques i privades, universitats, partits polítics, organitzacions econòmiques, sindicals i professionals, així com de diversos col·lectius cívics de diferent caire que aposten per un objectiu comú: millorar l’índex de lectura al nostre territori i que la gent llija en valencià.