Comisiones Obreras del País Valenciano | 18 abril 2024.

CCOO PV presenta al PSPV-PSOE 20 propostes per a les eleccions del 26J

El sindicat fa una crida a la participació massiva, com un deure i quasi una obligació ciutadana, per la difícil situació que travessa la nostra societat. Derogar les reformes laborals, instaurar una renda mínima, impulsar la indústria, una reforma fiscal i un Pacte d'Estat per la igualtat i contra la violència masclista, entre les prioritats.

17/06/2016.
    Momento de la reunión entre ambas organizaciones

Els caps de llista del PSPV-PSOE per València, Alacant i Castelló, Ana Botella, Julián López i Artemi Rallo, respectivament, han mantingut una trobada amb representants sindicals per a dialogar sobre les prioritats polítiques i els possibles pactes postelectorals. Per part de CCOO PV, hi ha assistit Paco Molina, secretari general; Càndida Barroso, secretària de la Dona i Jaume Mayor, secretari d'Acció Sindical.

Molina els ha instat a conformar un govern de canvi per a poder legislar per a les víctimes de la crisi i guanyar així en protecció i cohesió social. “Com açò comportarà un gran cost, ha d'anar acompanyat d'una reforma fiscal que dote d'ingressos l'Estat”, ha afegit. Ambdues organitzacions han coincidit en la necessitat d'impulsar l'economia, mitjançant una aposta estratègica per noves formes de produir, que introduïsquen la digitalització i robotització en les empreses.

“En aquestes eleccions, hi va el model de societat”, ha dit Botella, que assegura que en el programa electoral ja arrepleguen la majoria de les propostes presentades pel sindicat. S'han detingut en la qüestió de la desigualtat i en el paper de les dones, així com de la necessitat de canviar els patrons i rols de gènere i lluitar contra la violència.

“La nostra contrapart està més forta que mai i més enriquida” ha asseverat Molina. Per tant, seria un fracàs que les forces del canvi no foren capaces d'arribar a un acord de mínims que els permetés governar.