Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

Un XCongrés més madur i més igualitari

En xifres, la jornada d?avui es resumeix en una assistència de 315 delegats i delegades sindicals, una quinzena de mitjans de comunicació i més de 80 persones convidades, que han pogut assistir en directe a la presentació de l?Informe general

10/01/2013.
    Votacions

Aquest matí s?ha donat el tret d?eixida al Xé Congrés Confederal de CCOO PV, que es celebrarà a l?edifici Nexus de la Universitat Politècnica de València entre avui i demà. El divendres dia 11 es clausurarà la trobada amb l?elecció de la persona encarregada d?assumir la Secretaria General i de l?equip que estarà al front de l?organització sindical durant els propers quatre anys.

Aquest primer dia, han participat de l?acte inaugural, presidit per Martin Carpena Palao, unes 400 persones entre delegats i delegades sindicals i convidats. Entre les persones assistents, cal destacar les intervencions i assistència del conseller de Economia, Máximo Buch; el rector de la Universitat Politècnica de València, Juan Julià; el president de la Cierval, Jose Vicente Gonzalez; el secretari general del PSPV, Ximo Puig; Amadeu Sanchis, en representació de EU; el secretari general d?UGT PV, Conrado Hernández; el coordinador general d?Intersindical Valenciana, Vicent Mauri; Mariana Urueña, portaveu de la Cimera Social del País Valencià, entre d?altres moltes organitzacions polítiques, sindicals, culturals i ciutadanes, que han volgut fer-se presents.

Del total de persones acreditades, el 58% eren homes, mentre que el percentatge de dones s?eleva al 41%, segons les dades registrades per la Comissió de Credencials del Congrés. Tanmateix, la franja d?edat majoritària ha estat la de persones de entre 46 i 65 anys. Quant als menors de 30 anys i majors de 75, el nombre enregistrat d?assistents ha estat de 7 i 5 persones, respectivament. Per tant, l?edat mitjana les persones acreditades en aquest Xé Congrés és de 49 anys.