Representació

Primer sindicat en representació a les empreses

Segons el còmput dinàmic de 31 de desembre de 2017, CCOO PV compta amb 10.416 representants, alçant-se com a sindicat majoritari en les eleccions sindicals amb un percentatge de representació del 37,57% i un diferencial de 507 representants respecte a la segona força sindical, a la qual avantatja en 2 punts.

El tancament d'empreses i la reducció al mínim de les plantilles ha provocat la pèrdua de milers de representants sindicals. La no renovació dels processos d’elecció és una mala notícia per al conjunt de la classe treballadora, independentment de la seua afiliació. El sindicat és l'últim mur de contenció enfront de l'envit desregulador que amenaça les condicions de treball de milers de persones. La representativitat de Comissions Obreres depén del treball de les candidatures i els seus esforços per capitalitzar l'acció sindical continuada perquè, durant 2018, CCOO siga novament la primera força sindical.

La segona força és UGT-PV, amb 9.909 representants. La resta de sindicats es troben a molta distància dels majoritaris: CISF 1.026, FSIE 944, Sindicat Independent 860, USO 753, Intersindical Valenciana 582, FETICO 601, CGT 526 i en l’apartat d’altres 2.109. En total 27.726 representats sindicals al País Valencià.