Ingressos
Despeses

Estabilitat en els comptes i augment d'afiliació

CCOO PV ha aprovat els comptes anuals de 2017, ja auditades internament i externa. Les pèrdues després d'impostos ascendeixen a 555.911,69 euros, a causa fonamentalment de l'aplicació del cost de les indemnitzacions de les baixes voluntàries de l’ERO (767.383,37 €). Aquest expedient tancat pel desembre de 2017 ha servit per a equilibrar les despeses estructurals de l'organització en un escenari de manteniment d'ingressos, ja que comporten una baixada de despeses de personal per a 2018 de 826.000 euros. Les despeses de personal en l’any 2017, una vegada descomptada la despesa de les indemnitzacions han significat una disminució propera als 400.000 euros.

En el capítol d'ingressos es destaca la baixada dels Serveis Jurídics al seu nivell històric per la reducció dels expedients i la conflictivitat derivada de la crisi, i per l'aplicació de les bonificacions a l'afiliació. Les partides provinents de l'Administració, si bé s'han estabilitzat, comporten importants problemes de tresoreria per la falta de compliment dels pagaments. Les quotes sindicals experimenten un increment net de 261.494,74 euros, i posen de manifest el creixement afiliatiu.

Entre els reptes marcats per a l’exercici següent estan els desequilibris de tresoreria, així com els ajustos estructurals de les fundacions, especialment de FOREM PV, escanyada per una deficient gestió de la formació subvencionada per part del Servef.

Enllaç al document complet de Comptes anuals 2017