Síndic 2017

Actualment el síndic de l’afiliació de CCOO PV és Àngel Quiles Martínez, nascut el 8 de maig del 1952 a Ontinyent, afiliat a Comissions Obreres des de 1970, a la Federació de Metall, i ara a Indústria de CCOO PV. També va militar en la JOC entre 1968 i 1970 i en el Moviment Comunista del País Valencià des de 1970 fins a 1982.

Fundador de la Secció Sindical de Ford Espanya en l’any 1977, on va desenvolupar diferents càrrecs, responsable de l’automòbil, d’organització, d’afiliació, delegat sindical i membre del Comité d’Empresa.

En l’any 1990 la Federació del Metall li va proposar treballar els mesos de concentració de processos electorals sindicals en les empreses del sector a tot el País Valencià.
Al final d’aquestes se li va demanar continuar un mes més per acabar una base de dades amb els delegats triats i una visita a cadascun d'ells en els seus llocs de treball.

Atés que en l’any 1991 se celebrava el Congrés de la Federació, se li va proposar continuar i en el Congrés va entrar a formar part de la Comissió Executiva del Metall en el País Valencià amb la responsabilitat de secretari d'Organització, i membre de Consell de la Federació Estatal del Metall i de la Confederació de CCOO PV.

Els primers dos anys el seu salari va córrer a càrrec de la Federació del Metall, excepte les 40 hores com a delegat, però un parell d'anys després s'aconsegueix l'alliberament a càrrec de Ford Espanya fins a la jubilació total de l'empresa pel maig de 2017.

En l’any 1995 es va tornar a celebrar el Congrés a la ciutat d’Alcoi amb dues llistes enfrontades, on entrà com a vocal en la nova Executiva. Posteriorment se li va encomanar la tasca d’adjunt d’Organització de la Federació Estatal, amb responsabilitat directa a País Valencià, Illes Balears i Múrcia.

En l’any 1997, després de la dissolució de l’òrgan de direcció de la Federació del Metall és elegit com a responsable de la Comissió Gestora encarregada de conduir l’organització de branca fins a la celebració d’un congrés extraordinari. En l’any 1998 se celebra el Congrés Extraordinari i és elegit secretari general de la Federació Minerometal·lùrgica, càrrec en el qual va continuar fins al Congrés de 2013.

Ha format part del Consell Confederal Estatal, del de la Federació Estatal del Metall i del de la Confederació Sindical de Comissions Obreres del País Valencià. Els últims quatre anys també ha format part del Departament d’Afiliació i de la Unitat Administrativa i de Recaptació de la CS de CCOO PV.