Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

Confederació Sindical

Agrupa sindicats i federacions democràtics que desenvolupen la seua acció a través de la negociació col•lectiva, la concertació social, la participació institucional, l’assessorament i la defensa dels treballadors i les treballadores mitjançant les activitats i serveis d’integració, promoció social, cultural i professional.

Òrgans de direcció

Consell Confederal

Màxim òrgan de direcció de la confederació entre congressos. Integrat per la Secretaria General, la Comissió Executiva i una representació proporcional de les organitzacions de branca i de territori, per a decidir la política general de la confederació i controlar la seua aplicació.

Comissió Executiva

Aplica les directrius del Consell i el Congrés. El seu nombre de components depén de la decisió del Congrés Confederal. Assegura l’organització dels serveis centrals de la confederació, en contacte permanent amb totes les federacions i unions. Coordina les activitats de les secretaries i dels departaments de la confederació. Respon davant el Congrés, al final de la seua actuació i davant el Consell Confederal entre Congrés i Congrés.

Òrgans de coordinació

Comité Confederal

El componen els membres de la Comissió Executiva i els secretaris i les secretàries generals dels vuit sectors productius i de les vuit unions intercomarcals en les quals s’organitza el sindicat.

Elabora propostes de política sindical i organitzativa de caràcter estratègic i avalua la seua aplicació, especialment en allò que es refereix a estratègies de diàleg social, negociació col•lectiva, gestió de recursos confederals i desenvolupament de la formació sindical.

Òrgans de control

Comissió de Garanties

Controla les mesures disciplinàries internes de caràcter col•lectiu sobre les organitzacions. Li competeix resoldre expedients de sanció de caràcter individual i reclamacions sobre violació dels principis de democràcia, i pot exigir responsabilitats davant els òrgans de direcció confederals. Composta per cinc membres electes en Congrés que no podran ser càrrecs directius dels òrgans de la confederació del PV. Presenta un informe anual al Consell Confederal.

Comissió Administrativa i Financera

Composta per cinc membres designats pel Congrés Confederal per a controlar el funcionament administratiu i de finances dels òrgans de la confederació. Elabora un informe anual que es fa públic i es presenta el Consell Confederal.